Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Neurospeciale kinderen leren en reageren anders, omdat hun hersenen zich anders ontwikkelen, zoals bij ASS, AD(H)D, DCD en soms ook bij VB, TOS en dyslexie. Ze aanspreken op hun gedrag werkt dan ook vaak niet. Dit boek geeft nieuwe inzichten in hoe hun gedrag een weerspiegeling is van onderliggende problemen.Neurospeciale kinderen hebben een aantal opvallende overeenkomsten. Ze hebben moeite om zichzelf te ervaren door hun prikkelverwerking. Dat heeft invloed op hun eigen lichaamsbesef, motorische coördinatie (dyspraxie) en executieve functies en gevolgen voor hun sociale, emotionele, communicatieve en cognitieve ontwikkeling.Het boek geeft stap voor stap meer inzicht in prikkelverwerking, je eigen attitude, dyspraxie en executieve functies en biedt oplossingen om neurospeciale kinderen te begeleiden in zorg, onderwijs en opvoeding.Dit is een belangrijk boek voor iedereen die met deze kinderen en jongeren werkt, zoals jeugd- en gezinsprofessionals, (ortho)pedagogen, (gz-)psychologen, fysiotherapeuten, PMT?ers, logopedisten, revalidatieteams, sensorische informatieverwerkingstherapeuten, ib?ers en leerkrachten (speciaal) onderwijs, begeleiders verstandelijk gehandicaptenzorg en natuurlijk ouders.https://www.swpbook.com/boeken/5/opvoeding-en-jeugdzorg/2295/neurospeciale-kinderen-begrijpen-en-begeleiden
dyspraxie --- autismespectrumstoornis (ASS) --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- neuropsychologie --- leerproblemen --- didactische werkvormen --- Kinderen --- Leerproblemen --- Autisme --- ADHD --- Developmental Coordination Disorder --- Executieve functies --- Concentratieproblemen --- Prikkelverwerking --- Kind --- Leerprobleem --- Concentratieprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- Executieve functie --- Autismespectrumstoornis --- 667.2 Gehandicapten. Geestelijk
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|